Ať už pracujete na volné noze nebo v korporaci určitě dostáváte maily. Většinou jsou to ty “špatné maily”. To jsou ty které Vám přidělávají práci a tím nemyslím, že Vám práci zadávají, tím myslím, že jí přidělávají svou špatnou formulací.
Používám gmail a díky tagům a systému hvězdiček ho používám jako druhý todolist (jako první používám omnifocus). Mail přijde a podle odesílatele a klíčových slov se mu přiřadí label a všechny tyto maily se označí hvězdičkou. Mrknu na mail a přečtu ho, pokud to není akutní, nechám ho být. Když se dostanu k času, který mám vyhrazený pro tento konkrétní projekt zadám label:projekt is:starred (na to mám rychlé odkazy) a vyřešené maily odhvězdičkovávám. Pokud je mail naprasený nebo je poslaný s předstihem nebo nemám časové možnosti ho vyřešit nebo je rozdělen do více úkolů předávám ho do omnifocus. Je to velmi jednoduché a pro mě praktické. Navíc mohu mít zpětně přehled o tom co jsem dělal.
Co k tomuto systému miluju je nový automatický filtr od google, ten nepodstatné věci odfiltrovává bezvadně a tak mi věci na které ještě nemám filtr spadnou do důležité kde je nepřehlédnu.
Jen by se mi líbilo kdybych si mohl nadefinovat vlastní taby (kam bych si dal jednotlivé nedořešené projekty).
Nejen kvůli tomu absolutně nenávidím lenost lidí kteří mi zadávají úkoly tak, že si s někým píší o tom co je třeba vyřešit a pak jen celou konverzaci přepošlou a doplní “udělěj to”. Nebo když existuje konverzace k nějakému problému a někdo si najednou na něco vzpomene a tak to napere k tomu. Ku*va to by Vám zabralo tolik času napsat udělej to a to týká se to toho a toho a zamyslet se nad tím, co všechno k tomu potřebuji za informace, to radši fakt napíšete půlku a radši mi zavoláte jestli jsem mail opravdu dostal? Ne asi uvíznul na pobočce pošty protože jste na něj nedali správné PSČ (hlavičku - nejlépe žádnou).
Chápu klienty a koncové uživatele mých projektů, že napíší prostě nefuguje mi tohle, nebo pravděpodobně se pokazilo tohle a pokud o tomu dají k tomu screenshot jsou to zlatí lidé (ano, opravdu se to už stalo). On to většinou není jejich problém tak s jeho řešením nechtějí ztrácet čas a tak jsem jim vděčný za cokoli. A u zaměstnavatelů nebo kolegů se tohle tolerovat prostě nedá.
Minuta ticha za všechny co pracují na technické podpoře, nebo prostě jen dostávají špatné maily.
No comments:
Post a Comment